Thursday, February 11, 2016

Review Filem : The Mermaid (Cantonese)

Assalamualaikum,

Okay hari ni nk review sikit filem The Mermaid arahan Stephen Chow. Sinopsis filem ni mengisahkan tentang seorang lelaki yg kejam yg telah membunuh bnyk hidupan laut di dalam lautan dalam. Tanpa dia sedari, terdapat juga spesis lain yg turut sama merasai penderitaan akibat perbuatan dia tu. Dan dalam diam, "mereka" menyimpan dendam yg amat tinggi terhadap lelaki tersebut hingga kan merancang utk membunuh beliau. "Mereka" yg dimaksudkan adalah Mermaid. Pelbagai rancangan telah diatur, dan ketua mermaid telah mengarahkan salah seorg drp mereka utk menyamar menjadi spt manusia biasa dan menggoda lelaki tersebut hingga dia jatuh cinta. NAK tau cerita penuh? PI LA BELI TIKET WEY. huhuhuhu





sumpah, dari mula start cerita ni mmg dh sakit perot gelak. intro pon dh dasyat gila namatey lawak dia. time tu rse nyesal lak tgk sbb xberenti gelak. kahkah nokharom betoi la stephen chow ni. buat filem xpenah xgila. gila semuanya, fantasi melampau-lampau! Aku berani kata, korg yg belom tgk lagi, pi la tgk. sure xmenyesal beli tiket. Tervaekkk la, aku kasi 5 bintang! Tp tak digalakkan bwk budak-budak bwh 12 tahun. Lawak Lucah byk sgt. Tp chinese ni dia tak kesah pon, slumber bwk anak-anak kecik tgk filem ni. Al-maklumlah aku pegi time raya cina. Cina mcm semot dlm hall. huhu.

Okay, Selamat Menonton, Chiow.

6 comments

February 16, 2016 at 2:53 PM

Kalau tahu best da tgk ngan kawan ritu. Adehh. Ruginya tak tgk.

February 16, 2016 at 4:21 PM

ruginyaaaa liya. heheh

February 16, 2016 at 9:32 PM

minat stephen chow dri dlu lg

February 17, 2016 at 8:25 AM

kita sama dayah sanif! hehe

February 21, 2016 at 3:09 PM

teringin nak tgk!! stephen chow always da best!!

March 31, 2016 at 10:36 AM

Indeed!! hehehe

Post a Comment